نشست دانشگاه تکنولوژی عراق با دانشکده فیزیک

 | تاریخ ارسال: 1402/11/18 | 
روز دوشنبه ۹ بهمن ماه  جلسه مشترک بررسی حوزه های همکاری بین دانشکده علوم کاربردی دانشگاه تکنولوژی و دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی با حضور رئیس و اعضای هیات علمی از هر دو دانشکده در سالن جلسات دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی برگزار شد.
در این نشست بعد از تبادل نظر در حوزه های مورد علاقه طرفین، توافقاتی از جمله در حوزه های پژوهشی شامل پروژه های مشترک تحقیقاتی، تهیه و ساخت ابزارهای آزمایشگاهی، حمایت از پایان نامه ها و رسالات، استادراهنمای مشترک و نیز شرکت در کنفرانس های چند جانبه و تاکید بر جنبه های تعاملات آموزشی همچون طرح کارشناسی ارشد و دکتری ۲+۲ حاصل شد.
در ابتدای این نشست دکتر مجلس آرا رئیس دانشکده ضمن استقبال گرم از کارگروه عراقی بصورت اختصار گزارشی از وضعیت دانشکده و گروه های مربوطه ارائه کرد.
در ادامه دکتر حیدری عضو هیات علمی گروه اتمی و مولکولی گزارش مستندی از همکاران ،گروه ها و حوزه های مطالعاتی مشخص آنها ارائه کرد که با استقبال نمایندگان دانشگاه تکنولوژی مواجه شد.
پس از بحث و تبادل نظر بین نمایندگان عراقی و اعضای هیات علمی توافقات حاصله در دو بخش توافقات کلی شامل تبادل استاد و دانشجو، ارائه دوره های مشترک دکتری، استفاده مشترک از آزمایشگاه های تحقیقاتی دو طرف، حمایت های مالی و معنوی برای انجام پروژه ها و انتشارات مشترک، و نیز تسهیل دوره های فرصت مطالعاتی اساتید و دانشجویان طرفین با تشکیل گروه های تخصصی در میزهای مختلف به بررسی شرایط همکاری های پژوهشی از جمله در پروژه های سلولهای خورشیدی فوتوولتایی، سامانه‌های ردیاب خورشیدی دو محوره، روش های نورپویادرمانی سرطان با نانوذرات تبدیل افزایشی، ابرخازن ها، مواد آنتروپی بالا، هیدروداینامیک کریستال مایع، آزمایشگاه بر روی تراشه فوتونیک، کاتالیست های نوری، آشکارسازهای نوری و نانوذرات نقاط کوانتومی پرداختند.
طرف عراقی در بازدید از آزمایشگاه های دانشکده فیزیک ابراز امیدواری کرد دانشگاه خوارزمی بتواند شرایط انتقال فناوری و ساخت آزمایشگاه های پیشرفته در دانشگاه تکنولوژی بغداد را فراهم کند. این امکان علاوه بر درآمدزایی ارزی برای طرف ایرانی می تواند موجبات همکاری های متقابل علمی پژوهشی بین دو طرف را تسهیل و تقویت کند.


 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 5012 بار   |   دفعات چاپ: 39 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر